Eilen oli 'kauan' odotettu synnytystapa-arviointi. No.. Aika hätäisesti se meni, mutta ultraa oli kiva katella. Ekaksi lääkäri kiikaroi sydämen, ja niin se mölskytti menemään siellä pikkuihmisen rintakehässä. Sitten hän mittasi pään läpimitan, reisiluun pituuden ja vartalon läpimitan. Vauva on "normaalista" parisataa grammaa painavampi, mutta kuulemma ihan solakkavartaloinen kuitenkin (liekö tulossa pitkä vauva?). Ja että hyvin mahtuu tulemaan, ja on tosi alhaalla (kokeili kuukelia sisäpuolelta). Liekö mulla väljä lantio muutenkin, kun en ole mitään juurikaan havainnut kuten painontunnetta lantiossa tai "kuulaa", mistä jotkut puhuu.
No, sisätutkimus sattui niin maan pergeleesti ja olen sellaistakin lukenut että joillain se on sattunut pahemmin kuin koko synnytys... Helppo uskoa. Jos vielä mennään oikein detaljeihin, niin kuulemma tavara on alkanut kypsymään (niinkuin minäkin) että ehkä meille vielä joku päivä vaavi syntyy.

Tässä kuvia viimeviikkoisesta jenkkipaketista:

1600529.jpg
Kasa vaatteita, vaippoja, huopia ja pyyhkeitä

1600523.jpg
Kirjopyykkiä!

1600522.jpg
...ja 38 viikon roikkumaha...

****

Eilen saatiin jotain jopa aikaiseksi kaupungilla, ostettiin tiimarista rulla sellofaania (johon paketoin serkun häälahjan) ja korttipohjia (nimiäiskutsuja varten). Ja kävin teettämässä itselleni maalatun kotiavaimen!
1600524.jpg
Eiks hän olekin söpö? Kuviollinen siis kummaltakin puolelta.

Yritin myös käydä kattomassa uusia kenkiä itelleni, eipä oikein mun budjettiin mahtuvia löydy. Tosin prisma vielä katsastamatta, mutta sinne on jotenkin tosi tahmea lähteä.. Mukamas kaukana. On alkanut nolottaa mun hopea-punaiset lenkkarit, ne ei käy sitten minkään vaatteen kanssa ja on ihan dorka olo kävellä niiden kanssa... Haluaisin mustat lenkkarit tai edes tennarit tai jotain, mitkä ei pistä silmään.

Sitten sonera haluaa vaivata minua. Eilen tuli ehdotus että vaihtaisin puhepakettiin. Mutta musta puhepaketit on epäilyttäviä... mitä se tyyppi yritti kaupata oli jokin 5,90€/kk pakkaus jossa 50min puheaikaa. Oltiin silloin lounaalla kiinalaisessa ja mun ruoka jäähtys, alkoi jo nyppimään niin sanoin että mun täytyy tutustua rauhassa aiheeseen ja hän sitten palaa asiaan tänään. No, kattelin meidän edellisiä puhelinlaskuja, ja 20-25€ on koko aika ollut mikä mun mielestä ei ole yhtään paha. Ja jos molemmat liittymät vaihdettaisiin siihen pakettiin, olis se sitten n.12€ automaattisesti per kk plus sitten mitä minuutteja (ja tekstiviestejä) menee yli samalla taksalla kuin mitä me nyt maksetaan.
Vaikka tuo nyt kuulostaakin edulliselle, niin .... mä vaan en tykkää pakettijutuista. Ja tietääkseni se on ainakin 12kk sitova diili. Ja mitä luin netistä niin aika monet on saaneet aiheettomia puhelinlaskuja just tommosista. Että en kyllä aio vaihtaa pakettiin. Minuuttitaksa on vapautta.